Bas Homepage
Florida 2007

Bas mocht van stichting ‘Doe een wens’ een wens doen. Hij wilde graag met zijn familie op vakantie naar Florida. Zie hieronder het verslag inclusief foto's van deze reis.

Zaterdag 2 Juni
Ik had vrijdagavond nog een feestje, dus lag nog aardig laat in bed.
Om 5 uur werd ik wakker gemaakt door m’n moeder, ik had de slaap nog niet uit, maar had wel heel veel zin om te gaan. Toen ik uiteindelijk klaar was en naar beneden kwam, stond de hele kamer al vol met uitzwaaiers. Els en Liesbeth van de “Stichting Doe Een Wens” waren er ook nog en ik kreeg van hun nog een rugzak vol met cadeautjes voor onderweg.
Tegen half zes kwam de taxi, we namen van iedereen afscheid en toen ging het gebeuren.
Op Schiphol werden we opgewacht door Bernadette van “Doe Een Wens”, die hielp ons met inchecken en zij zorgde ervoor dat we mooie plaatsen bij elkaar kregen. Daarna gingen we door de Douane en hebben we nog even Tax-Free geshopt en een broodje gegeten.
Bij de deur van het vliegtuig namen we afscheid van Bernadette.
Voor vertrek werd ik opgehaald door een stewardess, want ik mocht in de cockpit komen kijken. Dit was echt heel erg kicken!
Vijf minuten daarna vertrok het vliegtuig al. Het vliegen was heel erg leuk, het leukste was het opstijgen, landen en de turbulentie.
Bij de tussenlanding in Detroit werd iedereen heel erg streng gecontroleerd, ze maakten een vingerafdruk en een irisscan van alle mensen die Amerika binnenkwamen. De handbagage werd gecontroleerd en we moesten door een detectiepoortje, schoenen, riemen, horloges, alles van ijzer moest af. Toen we in de rij stonden voor controle, werd er omgeroepen dat er iets in het vliegtuig was blijven liggen, we zeiden tegen elkaar, wie vergeet er nou een tas? Nou, wij dus. Weg waren onze Tax-Free aankopen.
Aangekomen in Orlando werden we heel enthousiast ontvangen door Bert (een vrijwilligster van Give Kids The World Foundation). Ze had een bord bij zich met Welcomes Bas Nijenhuis erop, ze begeleidde ons tot onze huurauto.
Daarna zijn we naar ons hotel gereden (Disney’s Polynesian Resort). Na even rond gekeken te hebben, het was allemaal heel erg mooi in Hawaiistijl, gingen we slapen, want we waren allemaal erg moe.

Zondag 3 Juni
De eerste ochtend keken we onze ogen uit, zo mooi was het daar allemaal, heel erg mooi: uitzicht, strand, meertje en palmbomen en het was er heel lekker warm.
We hebben ontbeten bij het hotel, buiten op het terras tussen de palmbomen. Het was wel even wennen want we kregen als ontbijt gebakken aardappelen, donuts, worst, jus, ei en bacon, dat is voor een keertje wel lekker, maar elke dag… (Geen wonder dat er zoveel dikke Amerikanen zijn)
Om een uur of elf reden we weg naar Give Kids The World Village, daar kregen wij gratis entreekaartjes voor alle parken en een speciale kaart waarmee je voorrang krijgt bij de attracties. Ik kreeg ook nog heel veel cadeautjes.
We hebben daar ’s middags nog een broodje en ijs gegeten, alles was gratis. Hierna gingen wij naar Gatorland, een krokodillen en reptielenpark.
Op de terugweg zijn we nog even langs de SUPERmarkt geweest, zo groot dat we na 20 minuten de food afdeling nog niet hadden gevonden. Er zat zellfs een McDonalds in. We hebben even wat drinken, gezonde dingen en gewoon brood voor de volgende ochtend ingeslagen.
’s Avonds gingen we met de bus naar Downtown Disney (een park van Disney waar je ’s avonds kunt winkelen, eten en uitgaan). We hebben daar bij House of the Blues gegeten, het was daar heel gezellig.

Maandag 4 Juni
’s Morgens hebben we op onze eigen kamer gezond ontbeten. Daarna vertrokken we met de Disney bus naar Animal Kingdom. Het was net een soort dierentuin, maar dan wel met allerlei attracties erbij, onder andere de Kilimanjaro Safari, hier reed je met een grote safaribus door een groot natuurgebied waar allemaal dieren losliepen. Er was hier ook een attractie met van die boomstammen waar je in zit en waar je heel erg nat werd, we hebben hier nog een hele leuke foto van gekocht.
Dit was wel een heel erg mooi park. Omdat we voor geen enkele attractie hoefden te wachten, hadden we het hele park al tegen drie uur gehad, dus hadden we nog wel even tijd voor een ander park, we hebben toen de bus van Animal Kingdom naar Epcot Centre gepakt. Epcot Centre was weer een heel ander park vergeleken met Animal Kingdom, Animal Kingdom was echt met allerlei dieren en Epcot Centre was weer met heel veel Space en moderne en technische dingen. Ook dit park was wel geslaagd, want er waren veel leuke attracties, een ervan was dat we werden afgeschoten in een soort Space Shuttle, hier kregen we toen ook te maken met speciale G-Krachten, dat was wel heel leuk om een keer te voelen. Ze hadden hier ook van allerlei landen wat nagebouwd, zoals Mexico, Noorwegen, China, Duitsland, Marokko, United States, Japan, Frankrijk, United Kingdom en Canada.
Toen we weer terug bij het hotel kwamen hebben we wat eten gehaald bij het hotel en hebben het op onze kamer opgegeten.

Dinsdag 5 Juni

Na het ontbijt gingen we naar Kennedy Space Centre, dat lag aan de kust en het was ongeveer een uurtje rijden. Het lag in een heel groot natuurgebied waar niemand anders woonde. Je kon er ook maar via een brug komen, dit was uit veiligheid.
Toen we in het park waren hebben we als eerste een rondleiding met een bus door het hele gebied gehad, we zagen het gebouw van de NASA waar de Space Shuttle wordt opgebouwd, daarna gingen we naar een uitkijktoren waar we de lanceringplaats van de Atlantis die vrijdag de lucht in zou gaan konden zien, dat was erg mooi.
Van daar uit reed de bus langs de gebouwen waar de astronauten die met de Atlantis de ruimte in gaan 90 dagen voor vertrek in quarantaine moeten blijven en tot slot gingen we naar het gebouw waar de Apollo 8 lag. Hij was echt heel erg groot.
Terug op het park zijn we nog in een attractie geweest die een lancering precies nadeed, ook hier kregen we weer te maken met die G-Krachten.
Toen we weer terug bij het hotel kwamen hebben Kees, Thijs en ik nog even gezwommen.
’s Avonds zijn we weer naar Disney Downtown wezen winkelen en gegeten bij Hollywood Planet.

Woensdag 6 Juni
Ontbeten bij het hotel, daarna zijn we met onze huurauto naar Universal Studio’s gegaan, het was ongeveer een half uurtje rijden.
Dit park bestond uit twee parken, Universal Studio’s en Islands of Adventure. Bij Islands of Adventure was een stukje van Jurassic Park nagemaakt en er waren veel achtbanen, Universal studios had echt alles nagemaakt van de films die ze hadden gemaakt, zoals Spiderman, The Hulk, Spongebob, Jimmy Neutron, The Mummy etc. waar allemaal attracties over waren gemaakt, zoals een 3D film van Spongebob met zo’n brilletje, dat is altijd wel grappig.
Deze parken waren heel erg groot en vooral heel netjes. We werden er heel goed behandeld, als we bij een attractie kwamen en we lieten ons pasje zien, mochten we via de achterdeur naar binnen en moesten we meestal met een lift naar boven, als de liftdeuren dan open gaan, sta je midden voor de attractie.
Hier waren heel veel leuke attracties, alleen was het jammer dat het van vijf tot zes heel erg hard heeft geregend en geonweerd, gelukkig hadden we een goede schuilplaats en konden we daarna gewoon weer verder in het park.
’s Avonds hebben we bij Universal Studio’s gegeten in het Hardrock Café, dat is was echt leuk om een keer mee te maken, er werkten alleen maar van die ruige rockers. Toen we weer terug kwamen bij het hotel waren we allemaal heel erg moe en zijn we meteen gaan slapen.

Donderdag 7 Juni
Vandaag zijn we met de boot over het meertje voor ons hotel naar Magic Kingdom geweest (dit is het park waar je Disneyland Parijs wel mee kunt vergelijken). Het was wel druk, maar omdat we weer voor geen enkele attractie hoefden te wachten zijn we bijna overal in geweest. We mochten zelfs bij het treintje in Big Thunder Mountain blijven zitten voor een tweede keer.
Omdat alles weer zo snel ging, waren we om vijf uur klaar, tijd genoeg dus voor een volgende park: Disney’s MGM Studio’s.
Het was wel het minst leuke park, maar er waren wel een aantal mooi gemaakte attracties, zo was er een aardbeving nagemaakt, en allerlei steden in Amerika, zoals Hollywood, New York en San Francisco.
Terug bij het hotel hebben we gegeten in het hotel, ze kwamen daar steeds met vlees aan een spies langs om het bij te vullen. Daarna hebben Kees, Thijs, André en ik nog gezwommen tot twaalf uur, dat was wel erg lekker.

Vrijdag 8 Juni
Om tien uur zaten we alweer in de auto op weg naar Seaworld. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een Premium Outlet Centre, daar waren allemaal winkels van verschillende merken, we hebben daar wat t-shirts gekocht.
Daarna gingen we eindelijk dan naar Seaworld, wat mij heel erg mooi leek. Eerst gingen we naar een zeeleeuwenshow, daarna hebben we wat rondgelopen bij de pinguins, haaien en de pooldieren.
Toen begon de orcashow, dat was echt super mooi, ik wist niet dat die beesten zo groot waren. Na de orcashow gingen we snel naar de dolfijnen en walvissenshow, deze was ook heel erg mooi, maar het kon nooit mooier zijn dan de orcashow.
Toen was het zo ongeveer 19:00 uur en de Space Shuttle lancering was gepland om 19:38, het werd ook omgeroepen in het park en ze zeiden in welke richting we moesten kijken. We hebben een mooi plekje gezocht en ja hoor, opeens kwam daar heel snel een witte streep van rook, we konden het heel erg mooi zien en horen.
Echt geweldig om dat een keer mee te maken. Ook omdat we weten wat de Astronauten ongeveer voelen, wij hebben in Epcot Centre en Kennedy Space Centre in de attracties ook te maken gekregen met speciale G-Krachten en dat voelen zij ook in de Shuttle.
Op de terugweg naar het hotel, zijn we nog langs de Pizzahut geweest. Rond half elf kwamen we terug bij het hotel, daar hebben we alvast de spullen ingepakt en zijn Kees, Thijs en ik nog even wezen zwemmen.

Zaterdag 9 Juni
We konden het lekker rustig aan doen, want het vliegtuig naar Detroit vertrok pas om 15:35 uur. Toch gingen we al om half 11 weg bij het hotel, want we moesen de auto eerst nog inleveren bij het verhuurbedrijf en we wilden op tijd inchecken, omdat we graag bij elkaar wilden zitten in het vliegtuig. Van Orlando naar Detroit zaten we gelukkig wel bij elkaar, maar van Detroit naar Amsterdam is het helaas niet echt gelukt, want het vliegtuig was al helemaal vol geboekt.
De reis ging verder helemaal goed, alleen moesten we ons wel heel erg haasten met het overstappen in Detroit, want toen het vliegtuig geland was, konden we het volgende vliegtuig meteen alweer in.
Ik heb in het vliegtuig ongeveer nog drie uurtjes kunnen slapen.

Zondag 10 Juni
Om 9:17 landden wij op Schiphhol. Bij de deur van het vliegtuig stond Bernadette van “Doe een Wens” met een bos bloemen al op ons te wachten.
Nadat we de koffers van de band hadden gehaald en door de Douane waren, verrasten Sara en Laurie ons door ons van achteren te besluipen, dit was wel heel erg leuk.
Toen hebben we samen eerst nog even koffie gedronken en nagekletst.
Op weg naar de taxi ontdekten we dat we de rolstoel nog bij de bagageband hadden laten staan. Gelukkig had Bernadette een pasje en kon ze gemakkelijk terug om hem op te halen.
Thuis was buiten alles versierd en zaten er heel veel mensen ons op te wachten met koffie en gebak, het was heel gezellig.

We hebben echt een super vakantie gehad!! Stichting "Doe een wens", bedankt!